Periaatteellisista syistä vähän risoo Jussi Halla-Ahon puolesta.
Siksi risoo, että suhtaudun hänen laillaan kriittisesti leväperäiseen maahanmuuttopolitiikkaan ja siksi, että häntä piestään mediassa kuin vierasta sikaa, vaikka punaviherklaani päästelee tuon tuostakin aivan yhtä pyöristyttäviä sammakoita suustaan.
Henkilökohtainen näkemykseni on, että jos politiikassa pelataan ihmisten turvallisuudella ja yhteiskunnan hyvinvoinnilla sellaista venäläistä rulettia, kuin viime vuosina on pelattu, niin todellakin; mieluummin sitten sen riskipolitiikan mädät hedelmät niiden nimenomaisten poliitikkojen silmille, kuin viattomien ohikulkijoiden tai niiden, jotka ovat moista koko ajan vastustaneet.
Jos ja kun joku tulee väistämättä raiskatuksi Kaisaniemen puistossa jonain kivana perjantai-iltana maahanmuuttajan toimesta, niin mieluummin sitten joku niistä, jotka nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa ajavat, kuin joku niistä, jotka sitä vastustavat*. Jos joku tulee saaneensa napin otsaansa joltakulta sekopäältä, niin mieluummin siitten minä, joka vastustan käsiaseiden täyskieltoa, kuin joku niistä, jotka tussarit tahtovat kieltää. Ovi heiluu molempiin suuntiin.
Ja vaikka sanoinkin tuon viimeisimmän itse, niin en kyllä julkenisi poliisille mennä itkemään, jos joku muu sen olisi suustansa päästänyt, sillä se ei ole uhkaus eikä yllytys, vaan viileä toive ja toteamus. Ei ehkä sellainen, jonka tahtoisi kuulla, mutta yhtä kaikki vain toteamus.
Edit:
*Jussi Halla-Ahon alkuperäinen ajatus kirjoituksessa, josta tämä lehtikirjoittelu ja tutkintapyynnöt ynnä muu perseily sai alkunsa kuuluu seuraavasti:
Yritän kuitenkin olla ajattelematta näin. Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov. Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.
Tämä editointi nyt ihan vain siksi, että vasemmistotyhmällistö voisi lakata itkemästä, että Turisti on rasisti ja epi, vai mikä se nyt oli. Ylläoleva on vapaamuotoinen lainaus ja yliarvioin eräiden tahojen älyllisen kapasiteetin, kun kuvittelin, että he varmaankin ovat vihervasureina kanssaspedeilijöidensä tutkintapyyntöihin ja muuhun lystiin johtaneeseen aineistoon tutustuneet, ennen kuin ryhtyvät päätään aukomaan.
Mutta ei. Enkä oikeastaan yllättynyt ollenkaan.

Mutta eikö suomalaisen naisen edelleen raiskaa useimmiten suomalainen mies, ei maahanmuuttaja? En näe miten vihreät naiset ovat puolustaneet raiskaajia ylipäätään vaikka heidän politiikkansa maahanmuutossa olisi millaista. Ja miksi raiskausten kohteeksi tulisi nimenomaan joutua nainen miksei mies? Kyllä miehenkin voi raiskata ja raiskataanhan mieshiäkin kaiken aikaa, raiskaajat eivät ole naisia vaan toisia miehiä.
Comment by Minea — November 19, 2008 @ 12:49 pm
En voi hyväksyä ajatusmalliasi asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan millään mainitsemallasi perusteella.
Ajatusmallisi vaikuttaa olevan sukua takavuosien lääkäreiden “loistoidealle” pisteyttää vammat ja sairaudet niin, että lääkärit voisivat priorisoida voimavaransa. Malliin kuului, että kaikkia vammoja ja sairauksia ei kannattanut hoitaa, koska potilas kuolisi kuitenkin.
Lääkärien ideasta on vain pieni loikkaus eugeniikkaan, rodunjalostusoppiin. Eugeniikka on ollut poliittisena johtotähtenä eräässä eurooppalaisessa valtiossa. Siellä rodunjalostusoppi on virallisesti päätynyt ismien romukoppaan, jonne se joutaakin. Nykyisen Euroopassa vallitsevan ihmiskäsityksen mukaan ei ole olemassa ylempi- tai alempiarvoisia ihmisiä.
Edes tarjoutumalla itse luodin tarkoitukseksi et pysty karkottamaan sitä, että ajatusmallisi perustuu ihmisten eriarvoistavaan lähtökohtaan.
P.S. Kysymättäkin on selvää, että olin enemmän kuin iloinen siitä, että lääkäreiden kaavailema “hoitouudistus” tyrmättiin julkisesti kovin sanoin.
Comment by Celia — November 19, 2008 @ 1:23 pm
En ole väittänyt, etteikö suomalainen mies raiskaisi määrällisesti enemmän kuin maahanmuuttaja. Mutta valitettavasti maahanmuuttajat raiskaavat lukumääräänsä nähden ahkerammin. Ja valitettavasti nimenomaan naisia.
Tässä postauksessa ei ole kyse siitä kuka raiskaa, ketä raiskaa ja onko se oikein vai väärin, vaan siitä, että vihreät naiset haukkuvat ihan väärää puuta vetäessään herneet nekkuun Halla-Ahon ikivanhasta kirjoituksesta, josta on yksi lause reväisty irti asiayhteydestään.
Raiskaus on aina iljettävä rikos. Minä, kuten Jussi Halla-Ahokin, en välttämättä halua tähän maahan enemmän sitä porukkaa, joka todennäköisimmin raiskaa (työttömät, kotouttamatta jäävät maahanmuuttajat, joilla ei ole edellytyksiä toimia suomalaisessa yhteiskunnassa ja kulttuurissa Suomen lain edellyttämällä tavalla), enkä etenkään tahdo, että yhteiskunnan voimavaroja ja taloutta rasitetaan hallitsemattomalla maahanmuutolla.
Ja kuten jo aikaisemmin todettua, minä en vastusta maahanmuuttoa an sich, vaan tämän maan paskaa maahanmuuttopolitiikkaa, johon ovat syyllisiä vain ja ainoastaan tämän maan menneet ja osa nykyisistäkin päättäjistä. Jos minä saisin päättää, niin tänne ei tasan olisi asiaa puolellakaan siitä jengistä, jota tällä hetkellä vastaan otetaan.
Mutta minä en päätä. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla olisi oikeus olla ihan eri mieltä niiden kanssa, jotka päättävät.
Ja Celia, kyse ei ole suinkaan eriarvoisuudesta. Kyse on ihan puhtaasta kausaalisuudesta ja siitä, että jos tietämättömyyttään/ilkeyttään/tyhmyyttään kusee muiden muroihin, niin siitä on syytä saada ansionsa mukaan.
Comment by turisti — November 19, 2008 @ 1:29 pm
Valehdeltaisko että kaikki on hyvin…
Nyt taas setämies flippaa. Tästäkun aamulla lähtee ei tiedä asuuko Baghdadissa, vai suomalaisessa lähiössä. Tottahan monikulttuurisuus on rikkaus, mutta näillä turvapaikan “tarvitsijoilla” jotka kitkuttavat itsensä YK:n kiintiöön tuntuu olevan vain toimeentulo mielessä.
Samalla kun hengaillaan siellä sedän yrityksessä, muiden sukulaisten kanssa vedetään soskusta rahaa ja valtio maksaa kaiken. Tottahan kiintiö pitää täynnä olla.
En sano että pakolaisia ei pitäisi ottaa, mutta kyllä tässä maassa on tänne “jämähtäneitä” yksilöitä ihan massaksi asti.
Olisi ihan mielenkiintoinen rottakoe että turvapaikkahengailijat saisivat saman kohtelun niin oikeusasteissa ja virastoissa kuin esimerkiksi mielenterveysongelmainen suomalainen, jonka luottotiedot ovat menneet.
Valehdellaan vaan et meillä täällä Suomessa on kaikki ihan jees!
Comment by Setämies — November 19, 2008 @ 2:10 pm
Uutinen tämäkin.
En tiedä totuutta asiasta. En usko, että maahanmuuton totaalikieltokaan vähentäisi raiskauksia lähelle nollaa. Maahanmuuttoon ja -muuttajiin negatiivisesti oletusarvoisesti suhtautuminen on mielestäni perseestä. Toisaalta myönnän, että onpa näitä kotikaupungissani Tampereellakin jo uutisoitu, kuinka tietystä maanosasta ja tietystä uskonnollisesta taustasta tuleva nuorimies suorittaa kolme alle 18-vuotiaan tytön raiskausta *yhdessä päivässä*.
Asia on vaikea. Halla-aholla saattaa olla jokin pointtikin puheissaan, mutta tähän asti ovat jutut haisseet silkalta ulkomaalaisvihalta, joka puetaan herttaiseen “mä vällään naisista ja en tahtois niiden tulevan raiskatuiks ja tunnetustihan vaan maahanmuuttajat raiskaa ja sitte raiskaukset vähenis kivasti ku ei enää otettais maahanmuuttajia” -pukuun. Vihreiden leimaaminen raiskaussuosikeiksi oikeastaan alleviivasi Halla-ahon a)ulkomaalais- ja b)naisvihais-ajattelun.
Ihminen, jonka mielestä ihmisiä ei saa vihata ja sorsia kansalaisuuden perusteella oletusarvoisesti, ei ole ansainnut minkäänlaista väkivaltaa tai raiskausta osakseen. Se, että jotkut miehet raiskaavat, ei saisi olla ulkomaalaisuuden syy.
Ehdottaisin Halla-aholle, että kaikki miehet poistettaisiin Suomesta kokonaan: ehkäpä tällä tavalla raiskauslukemat tipahtaisivat nollaan? Jei? *sarkastinen irve*
Comment by Birdy — November 19, 2008 @ 3:13 pm
Birdy,
ymmärränkö mä nyt oikein, että asiallisetkin argumentit pitää sun mielestäsi ohittaa, jos uskoo kirjoittajan motiivien olevan tuomittavat?
Mistä ihmeestä sä muuten sen naisvihan niihin juttuihin vedit?
Comment by Junakohtaus — November 19, 2008 @ 4:26 pm
“Vihreiden leimaaminen raiskaussuosikeiksi oikeastaan alleviivasi Halla-ahon a)ulkomaalais- ja b)naisvihais-ajattelun.”
Miten Birdy suhtaudut edellisen kommenttisi valossa Osmo Soininvaaran blogikirjoitukseen “Sen sijaan olen ollut huolissani Tehyn symppareiden mielipiteistä. Jos joku kuoleekin, niin sehän on työnantajan vika. Tuli spontaani vihanpuuska, jonka aikana ajattelin, että jos jonkun on pakko kuolla, niin toivottavasti tämä on joku kirjoittajan omaisista.” Myönnän että nyt viilataan pilkkua, mutta saman tasoinen kommentti Osmolta ei näköjään ole yhtä hurja juttu kuin Halla-aholta.
Mitä raiskauksiin tulee, 59% vuoden 2007 raiskauksista Helsingissä oli ulkomailla syntyneen tekemiä. Ulkomailla syntyneiden osuus Helsingin väestöstä oli 8,3% 2006. Nyt voidaan sitten tietysti spekuloida että kaikkia raiskauksia ei ilmoiteta, mutta sitten lähdetään mutu-tuntuman puolelle. Faktat löytyvät oheisen linkin takaa.
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg
Comment by samppis — November 19, 2008 @ 5:06 pm
Mikä suomalaisessa maahanmuuttopolitiikassa on mielestäsi pahiten päin helvettiä? Itse en ole perehtynyt asiaan juuri lainkaan, lähinnä hämmästellyt laidasta laitaan meneviä kommentteja siitä, että mamu-politiikka on aivan liian löyhää / tiukkaa. Perusteluja harvemmin kuulee.
Comment by Liisa — November 19, 2008 @ 6:46 pm
Pahiten päin helvettiä on se, että tänne otetaan vastaan enemmän väkeä, kuin yhteiskunta pystyy tehokkaasti kotouttamaan. Otetaan sisään ja jätetään sitten omilleen, eli toisin sanoen ohjataan fattaan, kun kielitaidottomina ja kouluttamattomina jäävät ilman työpaikkaa.
Suomessa pärjäämisen suurin elinehto on kielen osaaminen. Täällä ei pääse edes lapiohommiin, jos ei puhu kieltä. Aina voi pyhistellä, että pääseepä, jos osaa edes englantia, mutta näyttäkääpä minulle työnantaja, joka ottaa töihin kieltä puhumattomia ummikkoja.
Myös suurissa kaupungeissa hyvää vauhtia käynnissä oleva ghettoutuminen on paskan maahanmuuttopolitiikan luoma ongelma. Kukkahatut pyrkivät kyllä sijoittamaan maahanmuuttajia ns. paremmillekin alueille, mutta mitäpä tapahtuu, kun kantaväestö kyllästyy katselemaan meininkiä, jossa Tesomaa ei enää Teheranista erota? Kantaväestö lähtee kävelemään, koska se voi tehdä niin. Koska kantaväestö on koulutettua ja kielitaitoista ja pääsääntöisesti työssäkäyvää porukkaa. Siirrytään jonnekin rauhallisempaan ja vähemmän “värikkääseen” paikkaan asumaan ja mamut jäävät ghettoonsa.
Ja sitten on nämä syrjäytymisestä johtuvat lieveilmiöt, kuten nyt vaikka rikollisuus. Syrjäytyminen on maahanmuuttajien tapaksessa juurikin perseellään olevan maahanmuuttopolitiikan aikaansaannosta, kun ei resurssit tai mielenkiinto tai molemmat riitäkään enää sen jälkeen, kun on porukka saanut leimat papereihin rajalla.
Tämä on maahanmuuttopolitiikassa vituillaan.
Ja sitten nämä spedet vielä mankuvat, että kiintiöitä pitäisi kasvattaa ja lisää porukkaa ottaa Suomeen “työllistymään” ja mitä kaikkea älytöntä nyt milloinkin argumenttina käyttävät.
Hoitaisivat edes näiden täällä jo olevien asiat kuntoon.
Vaan kun ei.
Comment by turisti — November 19, 2008 @ 8:00 pm
Yhdyn täysin ylläolevaan purkaukseesi. Mutta en ymmärrä miksi niin kaveeraat ja puolustelet Halla-Ahoa, mieshän on selkeästi pikkaisen vinksalla päästään? Ylipäätänsä, että ihminen kuuluu PerusSään laskee pisteitä, mutta kun kommentit ovat tuota tasoa, vetäisin itseni niistä irti aika äkkiä. Ihmeäijä.
Comment by Minna — November 20, 2008 @ 12:06 am
Ehkä vähän OT, mutta. Mitenkähän noihin raiskauksien kirjaamisiin vaikuttaa poliisien ennakkoasenteet? Minun villi veikkaus on, että maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista on kaikin tavoin helpompi tehdä rikosilmoitus kuin suomalaisten tekemistä. Siis ottaen huomioon polisiivoimienkien asenteet. Tällä taas on varmasti jonkinlainen vaikutus rikostilastoihin.
Comment by Nyymi — November 20, 2008 @ 1:05 am
Turisti, olen ihan täsmälleen samaa mieltä siitä, että maahanmuuttajien kotiuttamiseen, suomenkieleyttämiseen ja maahan sopeuttamiseen tulisi puuttua lujalla kädellä ja pistää siihen lujasti effortia.
Miksei Halla-aho tosiaan ehdota, että kaikki miehet poistettaisiin Suomesta, jos kerran ei ole ulkomaalaisvastainen vaan ainoastaan ajattelee naisten parasta? Poistamalla kaikki miehet saataisiin 99,9% raiskauksista loppumaan:) Halla-ahon kuin myös muiden suomalaisten ulkomaalaisvihaisten miesten juttuna on ilmeisesti jotenkin kohottaa omaa arvoaan ajatuksella, että ulkomaalaiset miehet tekevät raiskaukset, suomalaiset ovat kunnon miehiä…
Naisvihaiseksi asenteeksi kutsun sitä, missä toivotaan yhtään kenenkään naisen mistään syystä tulevan raiskatuksi. Sellaisen toivominen kellekään kertoo minusta aivan tarpeeksi toivojasta itsestään.
Comment by Birdy — November 20, 2008 @ 10:01 am
Minna: Halla-aho ei kuulu perussuomalaisiin. Hän on sitoutumaton, joka vain valittiin persujen listoilta.
Mitkä Halla-ahon kommentit muuten ovat niitä kamalimpia? Se raiskausjuttu?
Hupaisaa on se, että Soininvaara aikoinaan TEHY-kiistan poristessa kuumimmillaan toivoi, että jos joku sen seurauksena kuolkoon, toivottavasti se on joku niiden omaisista, jotka ilmoittivat, että jos joku kuolee, syypää on valtio. Mutta eipä kukaan haastanut Soininvaaraa oikeuteen tällaisesta toivomuksesta…
Comment by Arawn — November 20, 2008 @ 11:04 am
Nyymi: Tuo kommenttisi menee juuri sen spekuloinnin puolelle. Kaikkia raiskauksia ei varmaan ilmoiteta, ei suomalaisten eikä mamujen tekemiä. Mitkä niiden määrät ja suhteet ovat niistä jokaisella on varmasti mielipide, mutta ne taas ovat subjektiivisia eikä niiden perusteella voida käydä mitään järkevää vertailua.
Minun villi veikkaukseni puolestaan on, että nykyisen rasismikortin kaiken kattavan vaikutuksen alla mamuraiskaaja saa pienemmän tuomion kuin suomalainen raiskaaja ettei vaan vahingossakaan päästä kyseenalaistamaan tuomiota mahdollisella syrjinnällä.
Muuten komppaan turistia kommentissaan. Ilman kielitaitoa ei töitä tule. Ja jos ei ole kielitaitoa eikä juuri koulutustakaan ei näistä maahanmuuttajista juuri ole niiksi “huippuosaajiksi” joita tänne suomeen niin kovasti kaivataan. Eikä niistä niitä tule, vaikka kuinka kotoutettaisiin. Huippuosaajilla koulutus ja kielitaito (yleensä ns. huippuosaaja puhuu vähintään kohtuullista englantia) löytyy jo valmiiksi eikä niitä tarvitse täällä erikseen kouluttaa.
Comment by samppis — November 20, 2008 @ 11:12 am
Minna (#10) on ilmeisesti päätohtori, mutta silti väärässä: JH-a ei kuulu Perussuomalaisiin, hän on sitoutumaton.
Comment by Alceste — November 20, 2008 @ 1:17 pm
Olen kanssasi samaa mieltä. Olen joissain asioissa jopa sympatiseerannut vihreitä, mutta sinisilmäinen suhtautuminen kaikkeen vierasperäiseen saa minut pysymään heistä kaukana.
Comment by oben — November 20, 2008 @ 1:22 pm
Birdy,
1) Seksuaalirikollisuus on Halla-ahon agendalla vain yksi eikä ollenkaan isoin asia
2) Jos vaivaudut lukemaan mitä Halla-aho kirjoittaa sen sijaan, että lukisit mitä Vihreät Naiset kirjoittavat Halla-ahosta, huomaisit ettei Halla-aho toivo kenenkään tulevan raiskatuksi.
Mutta turha sulle taitaa mitään olla selittää.
Comment by Junakohtaus — November 20, 2008 @ 4:50 pm
Joo, Halla-Aho nimenomaan toivoo, että raiskauksia tapahtuisi vähemmän. Tämän saavuttamiseksi hän esittää konkreettisen ratkaisun: Maahanmuuttopolitiikan kiristäminen.
En ymmärrä miten tuosta saa mitenkään päin väännettyä, että Halla-Aho toivoo yhtään kenenkään tulevan raiskatuksi. Hän on vain sanonut että kun raiskauksia kuitenkin tapahtuu (seikka, johon hän ei voi vaikuttaa), osuisi uhriksi mieluummin joku, joka konkreettista ratkaisua on vastustanut, kuin joku muu.
Olen itse toisinaan kiihottunut vihaiseksi asti Halla-Ahon tekstejä lukiessa, mutta suuttumukseni kohde on ollut suomalaiset poliitikot, eivät maahanmuuttajat. Halla-Aho tekee hyvin selväksi että ymmärtää maahanmuuttajaa, joka tulee vaikkapa sosiaaliturvan perässä Suomeen. Maahanmuuttajahan toimii täysin rationaalisesti näin toimiessaan. Ja ainahan sitä pyytää saa, jopa vaatiakin. Se mitä Halla-Aho kritisoi on suomalaisten viranomaisten ja päättäjien kyvyttömyys sanoa: “Ei.”
Tässä valossa en ymmärrä, miten Halla-Aho on mitenkään ulkomaalaisvastainen tai naisvihamielinen.
Comment by Sauli — November 23, 2008 @ 11:15 am
Mielestäni nykyisen maahanmuuttolinjan kannattajien pitäisi kertoa, mikä määrä raiskauksia ja rikoksia on hyväksyttävissä siitä ilosta, että saadaan lisää väriä katukuvaan? On nimittäin päivänselvää, että kun tänne tuodaan paljon nuoria miehiä, jotka ovat parhaimmassa syrjäytymisiässä ja tulevat kulttuurista jossa nainen on koirasta seuraava, raiskauksia tulee tapahtumaan.
Onko esimerkiksi 100 lisäraiskausta/vuosi vielä hyväksyttävissä? Entä 500? 1000? Onko olemassa mitään rajaa, vai onko tämä taas näitä asioista, joita ei voi mitenkään kvantifioida?
Comment by Syltty — November 25, 2008 @ 11:41 am